27 Kasım 2012 Salı






 Geçen Akşam televizyonda Dedemin insanları fiilmini gördüğümde hemen kaydetmeye başladım filmi..Şirinella uyuduğunda film saati başlamıştı artık..Filmi hem izliyor hem de deli gibi höyküre höyküre ağlamaktan çok korkuyordum..Aslında korktuğum ağlamak değil de zira günün her saati her koşulda ağlayabilirim..Sanırım yaş ilerledikçe oluyor!Bilmiyorum ne diyorduk ağlamak değil de o izlediğim, "nolurrr benim babam oll benim dedemm ol yoksa hayatım ziyan olacak" diye yalvarasım gelen Mehmet bey'e ya da hem ayağımıza şalvar geçirip hem de hayattan çocuklardan erkeklerden konuşabileceğim bi yandan şarap içebileceğim Nurdan'a, çilek kaynatıp börülce ayıklarken eski hikayelerini dinleyip dinleyip gülüp hüzünleceğim evin annesi Nadire hanım'a işte tüm bu iyi insanlara bişi olacak kesin başlarına pis bişi gelecek diye tırsa tırsa izlemek çok pis ..Hayatta tanıdığın ve çok sevdiğin bir insanın başına gelen felaket gibi karşılıyorum Çağan Irmak'ın filmindeki karakterlerin başına gelenleri..sonra da çok uzun süre kurtulamıyorum etkisinden..Sanırım bu da yaş ilerledikçe oluyor..Bunu da bilmiyorum!

Ege'de küçük bir sahil kasabasında yaşayan Girit göçmeni bir aile..Mehmet bey(Çetin Tekindor) kasabada saygı gören ve yardımsever bir beyefendi..Henüz çocukken  doğduğu topraklardan mübadele sebebiyle ailesi ile göç etmek zorunda kalıyor..Ama o beyaz boyalı evini, toprağını hiç unutmuyor ve bir gün hep çocukluğunun geçtiği evine dönmeyi arzuluyor..Hatta denize her girişinde sahilden o kıyılara ulaşsın diye name yazıp şişelerin içine koyup koyup atıyor..Çünkü Mehmet bey iyi insanlara hala inanıyor ve biliyor ki o şişedeki nameyi biri bulsa götürüp Mehmet bey'in insanlarına ulaştıracak..

He tabi bir de Ozan var..Mehmet bey'in torunu.."Deniz çocuk"'un yerine doğan..Ozan etrafındaki insanların onlarla "gavur"diyerek dalga geçmesine (çocuklar arasında dalga- yetişkinler arasında arkadan fısıldaşmalar)çok içerliyor..zor bir dönem..Hem Ozan için hem de ülke için zira ihtilal kapıda..İşte biz de tam o yazın herkes ve Ozan üzerinde ki değişimine tanıklık ediyoruz filmi izlerken..

velhasıl yine Ege insanının sıcaklığını,ait olmayı ya da olamamayı, acıları ve mutlulukları izlemek isterseniz çok güzel bir film sizi bekliyor..

Filmde çalan aşık olduğum Crystal Gayle şarkısı ile sizleri başbaşa bırakıyorum..
                                                                                                                                                                                                       



0 yorum: