16 Eylül 2011 Cuma

derdim nice bir sînede pinhân ederim ben
bir âh ile bu âlemi vîrân ederim ben

cem'iyyet-i ağyarı ger etmezse perîşân
çerh-i feleği aksine gerdan ederim ben

yâr olmayıcak zehr-i sitemdir bana bade
bilmem nice def-i gam-ı hicran ederim ben

güya ki olur dîdelerim mâden-i yakut
her gâh ki yâd-ı leb-i canan ederim ben

bu hâl ile avarelik el verse bana ger
baştan başa dünyâyı gülistan ederim ben

nef'i gibi yârana demem dahi nazire
yâ bu gazeli zirve-i divân ederim ben

Günümüz Türkçesi ile;


derdimi ne zamandır göğsümde saklı tutarım, bir ahım ile bu dünyayı viran ederim.

düşmanların meclisini perişan etmezse bu gökyüzünü ters-yüz eder, tersine döndürürüm.

sevgili olmadığı zaman şarap bana sitemin zehri gibidir. o zaman ayrılığın üzüntüsünü bilmem nasıl başımdan atarım.

ne zaman sevgilinin dudağını ansam gözlerim yakut madeni gibi olur.

bu halimle bana avarelik el verse şu dünyayı baştan başa gül bahçesine döndürürüm.

ey dostlar nef'i gibi nazire söylemem ve bu gazeli divan şiirinin zirvesine çıkarırım.

0 yorum: